Jum FoLLow..

Tuesday 18 December 2012

3D Chugginton Birthday Cake

Assalamualaikum dan selamat malam buat semua..

Bersambung kembali kita malam ni dengan treats dari Ed seterusnya.. Petang ni Ed rasa nak masukkan entry yang baru Ed selesaikan pada sabtu lepas. Alhamdulillah Nur Azlin serta ahli keluarga sangat berpuas hati dengan tempahan yang Ed telah siapkan.. Syukur ke hadrat Illahi.. :)

Ed terkejut jugak time Lin hantar private message dalam FB Ed.. Pada mulanya Lin cuma tanya sama ada Ed bole buat birthday cake yang ada chugginton.. Ed jawab insya allah boleh.. So, Lin terus buat tempahan birthday cake untuk anak sulung dia Adam Firdaus. Mulanya Ed kompius jugak.. si Lin ni betul-betul ke ape sebabnya Lin tinggal di Oman, ikut suami yang dipindahkan kesana. Ed ingatkan dia cuma tanya-tanya bagi pihak orang lain. Hehehe rupa-rupanya untuk anak dia sendiri. Lin cakap nak sambut hari jadi Adam awal sebab kebetulan balik Malaysia.

Jadi, Ed terima saje tempahan Lin tu... Lin request untuk red velvet cake as a base. Then Lin nakkan cream cheese  instead of fondant untuk final finish kat kek tu.. So, si Chugginton pulak Adam suke si Wilson, ketapi merah tu.. Lin ada jugak mintak untuk tiga-tiga keta[i tu.. Ed cakap Ed akan cuba sebabnya cake hanya diselaputi dengan cream cheese bukan fondant.. Ed takut roboh sebabnya chugginton tu a bit heavy walaupun dibuat daripada fondant..

Jom kita tengok je rupa kek hari jadi Adam Firdaus yang ke empat ni ye?

Top view.. how the cake looks like.. i love it!
Hand write : Happy 4th Birthday Muhammad Adam Firdaus ..
A bit closer..
Smiling Wilson, the chugginton
Happily on his railway..
Just wanna looks real.. I'm adding the sands..
Ready inside the box.. how sweet!
Top view... I love Wilson the chug..
Alang-alang Ed dah masukkan entry untuk Red Velvet birthday cake, Ed just nak remind tentang harga... Untuk 2kg cake base, Ed charge harga bermula RM90 (dengan simple decorations using cream cheese). Harga akan bertambah untuk hiasan-hiasan tertentu. Lebih-lebih lagi dengan 3D fondant seperti diatas..

Akhir sekali Ed nak ucapkan jutaan terima kasih buat Nur Azlin kerana mempercayai kak Ed untuk kek hari jadi Adam...

No comments:

Post a Comment