Jum FoLLow..

Thursday 12 July 2012

Orange Caramel Cake for Pacific Coffee F88

Salam petang yang panas terik dari Ed ..hehhehe Ambil kesempatan di kala Adam sedang dibuai mimpi... hahhaha anakanda baru tidur boleh la nak menaip sikit-sikit sambil tunggu kek dalam oven tu bunyi tiiinnngggg!!!! hehehhee..

Orange Caramel Cake ni mr hubby yang request tau... Sempena farewell party, kenduri kesyukuran dan jamuan makan-makan sebelum puasa. At first hubby cakap nak yang rainbow sebab dia kata macam meriah sket sebab colourful kan? Than at last time nak buat tu hubby cakap tukar lah nak orange la tak jadi rainbow.. hahhaha nasib baik yang buat tu wife je.. kalau tempah mahu dah tak boleh tukar kan? pape pun hamba menurut perintah je.. Selagi sempat dan tak bercanggah dengan jadual lain hamba turutkan saja.. Lagi pun customers are always right! (kalau dah buat memang tak la kan nak tukar-tukar.. jenuh nak siapkan yang lain.. hahhaa)

Tapi a bit sedey jugak sebab tak dapat nak snap gambar la kek tu.. Hari tu sangat pack dengan baking. Dengan nak keluar ber party, dengan nak keluar deliver kek lagi kan? hahha memang rase macam berlari dah hari tu... tak cukup tanah pun ada! ah kah kah kah kah..

Kita tengok yang mana ada je la yer? hahhahhaa ni pun yang Ed snap masa diaorang dah makan semua.. tinggal yang tu je sempat.. ok la dari tak de langsung kan? Layan ok.......



Apa pendapat anda semua tentang kek kat atas tu? Nampak terliur tak? hehehhee Then tengok lak teksture kek tu? gebussss kan? hihihihi .. Pape pun tengok dan nilai sendiri yer? Ed open untuk sebarang komen.. sanagt dipersilakan yer?

Ingat tak dalam n3 sebelum ni... (1st n3 untuk orange caramel cake) Ed ada mentioned yang Ed hanya gunakan pure orangejuice untuk kek ni.. dengan tambahan orange zest supaya haruman dan rasa oren lagi terserlah? Meh kita tengok pulak the oranges ok?

haaaa.. there they are.. Sebiji kek perlukan 2 biji oren.. dengan sebiji parutan kulit nye yer?.. emmm memang walllahhhh bila makan.. sangat sesuai bagi yang meminati rasa citrus. 

Then jom kita tengok pulak zested orange yang dimasukkan kedalam adunan bersama chocolate emulco. Dua kombinasi yang sangat serasi dengan imbangan rasa masam manis dan chocolate!!!

 All the zest are in... 

 Give them the kick flavour! go chocolaty..
 
There are inside pan... 

Setakat itu sahaja gambar-gambar yang sempat di snap.. Minta maaf yang teramat sebab gambar kek yang siap di bake memang tak sempat nak snap!!!! Tengok gambar slices je la yer? Macam yang kat atas tu... hhehhehe layan.........

Ok lah.. Ed terpaksa ke dapur nak tengok apa jadi dengan kek Ed dalam oven tu... bau dah semerbak..dah sampai ke dalam bilik ni... Hebat betul bau all spices ni.. huhuhu just stay tuned dengan n3 yang menarik semestinya.

INSYA ALLAH ED AKAN MASUKKAN N3 UNTUK LIST COOKIES AND CAKE FOR HARI RAYA.. THE ORDERS ARE STILL OPEN!!!!!!

daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..............


No comments:

Post a Comment