Jum FoLLow..

Sunday 8 July 2012

Orange CAramel Cake

Assalamualaikum... Bersua kembali dengan sambungan entry-entry Ed yang bertangguh.. hehhee Semalam Ed janji nak masukkan N3 caramel cake special for my son kan? So, petang ni sambil menunggu sms dari Mimie Roslan, (nak ambik kek dia) Ed cerita dulu pasal kek Adam ni ok? hihihihihi..

Orange Caramel Cake ni Ed olah sendiri resipinya dari Rainbow Caramel Cake.. Sesaje je nak buat kelainan.. Tapi Ed pernah tertengok caramel cake version orange ni kat salah satu blog.. Tapi lupe pulak nama blognya.. Tapi tak sama dengan yang Ed sebabnya kat blog tu cume guna perisa oren..Yang bezanya untuk kek ni Ed guna 100% pure orange juice yang memang diperah dari buah oren. Rase ke orenan memang original gitu.. hehehe diperakui sendiri oleh tester man Ed iaitu my Hubby.. hahhaaa.. Ditambah lagi dengan orange zest... hurmmm harum je bau time baking..bau harum oren sangat menusuk qolbu...hehhee... bertambah tambah pulak dengan sedikit rase chocolate sebagai penambah rase.. memang tak terKATA!!! hihihhii..

Kepada sesiapa yang meminati buah oren atau rasa oren memang sesuai lah dengan kek ni Ed rase. Tambah-tambah dengan rasa caramel yang sememangnya memukau mata dan menusuk hidung..hehhee tu belum masuk mulut. Bila dah masuk mulut memang sedap kot sampai tak terkata..hahaaa..

Apa kata kita tengok aje rupa-rupa mereka semua ok? Jom!!!!!

The whole cake... :D

 Hot from the oven..

 This will be the orange base..

 The sweet taste of chocolate...

 The orange flavor dotted with chocolate.. nyum nyum...

 Finish!!!!

 Zoom in the caramel and cake layers... looks yummmieh!!!

Sweet caramel... emmmmm

Two slices of them... ready to eat!!! (sorry for the color flash!!)

Selesai sudah n3 dak Adam ni haaa...merangkap perasmian untuk tempahan treats terbaru dari homemade-deli-treats. Kepada sesiapa yang terasa nak buat tempahan sila rujuk di sudut kiri blog Ed ni yer? Untuk semak harga semua treats yang ada.. Sekian terima kasih...hehhee

Ed kena log out dulu.. Nak keluar hantar caramel cake kepada Mimie Roslan.. Juma malam nanti.. daaaaaa...


No comments:

Post a Comment